Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos LYKKELAND atelier

LYKKELAND ateliér 
Lyngby Hovedgade 53C, 2 sal.
2800 Kongens Lyngby
CVR nr.: 41641789
Email: hello@lykkelandatelier.com

Danmark
Priser
Hos LYKKELAND atelier er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Levering
For levering til Danmark gælder følgende.

Vi benytter følgende leverandører til fragt:
- DAO

- UPS
- GLS
- Post Nord

Leveringstid 2-3 hverdage. Vi sender dagligt pakker afsted fra mandag til fredag. Det gør at langt de fleste pakker har dag til dag levering, dog kan der forekomme længere levering på alle forsendelser, hvis fragt firmaerne oplever udfordringer med et ekstra stort pres, komplikationer ifb. vejrforhold eller andre pludselige hændelser.

Rettidig levering forudsætter at DAO, UPS, GLS og Post Nord overholder dag-til-dag levering. Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO, UPS, GLS eller Post Nord. I tilfælde af udeblevne leverancer kontaktes vi på: hello@lykkelandatelier.com

Ved valg af GLS Flex Hjemmelevering, hvor du kan modtage din pakke fra GLS, uden at være på adressen, frasiger både LYKKELAND ateliér samt GLS ansvaret for pakken, efter denne er afleveret. Det er en fordel hvis du har et rum eller lignende, hvor GLS må sætte pakken, så den ikke ligger til åben skue for alle og derved øger risikoen for, at pakken bortkommer.

Helligdage og højtider: Enkelte gange om året vil vi ikke kunne garantere, at vores dygtige fragtmænd, kan levere i helt samme tidsramme som normalt. Specielt i julehandlen kan der være udfordringer, men også omkring påske, Black Friday osv., de store online shoppe dage. For at sikre at du har din gave inden jul, skal du derfor senest bestille din pakke 6 dage før juleaften, så chancerne er bedst mulige for, at du har din pakke inden da.

Du skal indenfor 5 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt os, hvis du har indvendinger ift. din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udeblevne leverancer eller andre indvendinger kontakt os på hello@lykkelandatelier.com

 

EU
For levering til udlandet gælder følgende

  • Der leveres kun til følgende lande; Belgien, Holland, Sverige og Tyskland
  • Levering sker med GLS til ovenævnte lande
  • Prisen er 15 EUR

Hvis der skulle være forespørgsler på levering af vores vare udenfor ovennævnte lande skal vores kundeservice kontaktes direkte (hello@lykkelandatelier.com).

 

Reklamationsret
Hvis du har en reklamation på et produkt, bedes du tage kontakt til os via mailen hello@lykkelandatelier.com og skal indeholde følgende oplysninger: *navn, *ordrenummer, *hvad reklamationen drejer sig om og et *vedhæftet billede af reklamationen.

Når du handler hos os som forbruger, gælder den danske købelovs regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Returnering & refusion
Refusion sker via det betalingsmiddel der er anvendt til købet.

Returnering:
Du kan sende dit køb tilbage til os indenfor 30 dage efter modtagelse af din pakke, og vi betaler pengene retur, for de varer du returnerer. Når din returpakke ankommer hos os har vi 2-5 hverdage til at behandle den her. Du modtager en mail fra os, når vi har behandlet din retur pakke. Du skal indenfor 5 dage kontakte os hvis der er uoverensstemmelser mellem det som du returnerer og det vi behandler.

Du skal selv betale for at pakken returneres. Dog giver LYKKELAND atelier et tilskud til returneringen på 20kr ved at bruge koden "Lykkeland20" på Returpakke.dk.

Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du ikke afhenter din pakke, men den kommer retur til os ikke afhentet trækker vi et gebyr på 49,- fra din ordre.

For returnering af vare fra EU lande henviser vi til UPS. brug vedlagte link til at finde det access point som er tættest på dem. UPS access points.

Returvaren sendes til:
Lagerkompagniet ApS, Tureby Afd., Fruedalsvej 7, DK-4682 Tureby

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og pakkebokse. Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.

Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får købesummen retur. Skulle du ønske at returnere et produkt i brugt stand, må varens forringelse ikke være udover det, som er normalt når man prøver tøj i en tøjbutik.  Derfor kan tøjet prøves og kontrolleres, som hvis du er i et prøverum. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb hos os får du pengene retur for de varer du returnerer til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Servicevilkår
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for LYKKELAND Atelier. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: hello@lykkelandatelier.com